שימרי גל, מעצב בית האח מספר את כל מה שאתם חייבים לדעת על עיצוב החללים

תאריך: 23/01/2020


מטבח בית האח – מגולות הכותרת של הבית

אם לא הכרתם עד היום, זה בדיוק הזמן - שימרי גל, בוגר המכון הטכנולוגי חולון במסלול עיצוב פנים, מעצב תפאורה וטלוויזיה כבר 12 שנים ובין השאר עושה את הניהול האמנותי לסדרות שטיסל, צומת מילר, משפחה טובה ומלכות. גל הוא המעצב האמנותי של המשימות באח הגדול כבר 11 שנים והעונה הזאת היה אמון גם על עיצוב חללי הבית.

ספר על הקונספט העיצובי הנבחר:
"הבית מתכתב עם סרטי אלמודובר- צבעוניות עזה ודרמטית, ארכיטקטורה ספרדית. חצר ספרדית שימוש רב בקשתות וקווים מעוגלים. שילוב עז של טקסטורות צבעים ומרקמים."


מוטיבים של סגנון ספרדי בחצר הבית. קשת הפסיפס מתכתבת עם סגנונו של גאודי והספסל הכחול מזכיר את הצבעוניות הנועזת של אלמודובר.
שימוש רב בקשתות וקווים מעוגלים. שילוב עז של טקסטורות צבעים ומרקמים.

כיצד אלוני באה לידי ביטוי בהתאמה לקוסנפט?

"בעיצוב הספרדי יש שימוש רב באריחים בשילובים שונים. החצר הספרדית משלבת מרצפות גרניט פורצלן במראה בטון. חלקן חלקות וחלקן מצויירות בדוגמא ספרדית כך שהעיטור מופיע ונעלם מה שיוצר מראה משומש של חצר שחיה כבר זמן רב. אריחים שחורים לבנים מקיפים את החצר כולה ומופיעים מסביב לבריכה ומטפסים על הקשתות שבקירות. הספסל מחופה אריחים כחולים ושחורים ומשני צידיו יש המשך לאריחים בשחור לבן שמשמשים גם כאדנית לצמחים בצדי הספסל. הבריכה מחופה בפסיפס כחול שמתקשר עם הספסל הכחול שבחצר."

עד כמה בחירת החומרים היתה מטעמים דקורטיביים, וכמה שיקולים פונקציונאליים נכנסו בעת הבחירה?

"בכל עיצוב יש שילוב בין הרצון והתכנון הדקורטיבי ליישום שלו שלעתים רבות מכתיב אילוצים שונים. למשל בריכה עם קווים מעוגלים רבים קשה לחפות באריחים גדולים או לא תמיד יש את הגוון המדויק שרצית ואז פלטת הצבעים צריכה להשתנות בהתאם. אני חייב לציין שבפרויקט הזה לכל דבר שנתקלתי בבעיה נמצאו לי כמה פתרונות שאולי לא היו מה שתכננתי מלכתחילה אבל התאימו לי לפרויקט ואולי אף היו טובים יותר מהתכנון המקורי."

אם היית צריך לבחור את האלמנט העיצובי שאתה הכי אוהב בבית, מה הוא היה?

"חדר הרחצה. יש בו משהו טוטלי. קודם כל זה חדר שכמעט כולו מרוצף וזה נותן אפקט חזק. שילוב בין אריחי קרמיקה בשני גוונים עדינים שמשתלבים עם משטחי צבע בצורות גרפיות מעוגלות ומלבניות
כיורי הטרצו משתלבים עם אריחי הרצפה שהם כמו אריחי טרצו ישנים מוגדלים המשלימים את צבעי הקירות ומטפסים על קיר המקלחת והשירותים. והכל תחום בקווים שחורים דקים בפסי הפרדה
שתוחמים את הצורות הגרפיות. כל הסניטריה משלימה את התמונה בגוונים השחורים שמתאימים לחלל."


חדר שכמעט כולו מרוצף נותן אפקט חזק. שילוב בין אריחי קרמיקה בשני גוונים עדינים שמשתלבים עם משטחי צבע בצורות גרפיות מעוגלות ומלבניות


כיורי הטרצו משתלבים עם אריחי הרצפה במראה אריחי טרצו ישנים מוגדלים


שימוש בקווים שחורים דקים שמהווים פסי הפרדה ותוחמים את הצורות הגרפיות


הכלים הסניטריים בגוונים השחורים שמתאימים לחלל משלימים את התמונה

ספר על פינה שאתה אוהב במיוחד
"הנסט – חוץ מזה שהיה קשה לייצר אותו מבחינה קונסטרוקטיבית כי בעצם עשינו חור בקיר וזו בעצם מרפסת מעוגלת תלויה בגובה 4 מטר, יש בו משהו חמים ומחבק והנוף שנראה ממנו יוצר בו משהו קסום."


חמים, מחבק וקשום - הנסט

לפי הרגשתך, איזו פינה אתה צופה שהדיירים יאהבו במיוחד?

"בדרך כלל בבית האח באופן טבעי הדיירים מבלים הרבה על הספסל בחוץ ובנסט. אני חושב שהשנה  הם ייהנו מאוד מהמטבח. יש בו משהו פשוט בעיצוב ולא מתחכם. הוא מאוד מאוורר, יש משטח מאורך לעבודה ואי רחב עם רווח גדול ביניהם. יש בו משהו מזמין לעבודה."


ספר על החוויה שלך כמעצב בית המיועד לתכנית ריאלטי, במה שונה עבודת העיצוב מעיצוב בית פרטי?

"העבודה שונה מאוד כי זה עיצוב שמתייחס מצד אחד לדיירים שהולכים לחיות בחלל הזה כבית שלהם במשך שלושה חודשים ומצד שני יש גם את האלמנט של הטלוויזיה ואיך הדברים מצטלמים. אי אפשר להשתמש בטקסטורות וחומרים שיצטלמו לא טוב. יש ניסיון לייצר סיטואציות דרך עיצוב חלל- נסט מפנק וקטן כדי שישבו בו מספר קטן של אנשים לשיחה אישית. מטבח גדול שיוכל לאפשר הכנת אוכל לכמות גדולה של אנשים, הקשרים והפרדות בין חללים על ידי יצירת מחיצות ופתחים. יש ניסיון לייחד כל חלל כדי שבטלוויזיה יהיה ברור באיזה חלל הדירים נמצאים ולא יהיה בלבול.
בעצם צריך לחשוב על הדיירים, מצד אחד, שצריכים לחיות שם ומצד שני בצופים שרוצים לחוות הכל. גם שיצטלם טוב וגם שהדיירים לא יחושו שהם חיים בתוך תפאורה וירגישו טבעי. אם משהו לא נוח בבית הדירים יגיבו אליו וירגישו זאת"

תן לנו הצצה מהעיניים שלך על חללי הבית -

מבואת הכניסה- "דרמטית מאוד. הרעיוון היה לתת לדייר תחושה שאנחנו נכנסנו מיד לעניינים. צבעים עזים של אדום וטורקיז ואריחים מיוחדים בשחור לבן בדוגמת שיש שמעצימים את הדרמה."

קיר ואריחים מיוחדים בשחור לבן בדוגמת שיש שמעצימים את הדרמה

חלל המגורים המרכזי (סלון)- "הסלון נמצא כעת בלב של הבית ומתחבר לכל החללים המרכזיים. הסלון השנה מעוצב בסגנון יותר ביתי וחם. הוא מעוגל ועוטף. יש קמין במרכז החלל. השטיח משלים את העיגול. הסלון הוא מערכת ספות שמאפשרת שיח ולא ספה אחת גדולה."

חצר- "החצר בסגנון ספרדי. רמז של חזיתות המזכירות מבנים באירופה, קשתות, חלונות עגולים בשילוב עם סימטריה וצמחייה של חצר ספרדית. בבריכה משלימה את הסימטריה בחצר ומחופה קרמיקה. רצפת החצר היא שילוב של אריחי גרניט פורצלן במראה בטון שהדשא צומח ומשתלב בינהן והכל תחום באריחי דמקה שחור לבן. הספסל בחצר מחופה קרמיקה כחולה המתקשרת עם הבריכה ומעליו ממוקמת עבודת פסיפס קרמיקה שקורצת לעבודות של גאודי בברצלונה."

אמבט – "חלל שיכול להכיל כמות אנשים גדולה. שלושה כיורי טרצו רחבי ידיים, מקלחת גדולה ומפנקת ושירותים נוחים. כל הברזים, ראש המקלחת והפרזול משלימים את הקווים השחורים שקיימים בחלל ומדגישים את הצורות הגיאומטריות"

מטבח- "היה רצון לייצר מטבח דרמטי כמו בסרט של אלמודובר. אריחים צבעוניים ודרמטים ומטבח בגוונים נועזים שח כחול ואדום. את כל אלו משלימים ברזים נשלפים בצבע מטאל בגוון רוז גולד וכיורים בצבע שחור פחם. המטבח קופץ החוצה על רקע רצפת גרניט פורצלן במראה שיש. לקחנו דגם של הפיש בון הקלאסי, ופרקנו אותו כך שהכל ילך לכיוון אלכסוני לאותו צד במטבח, ולצד השני במזווה. הרצפה עשויה גם מכמה גוונים של שחור ואפור שיוצרים עומק ועניין נוספים."


מטבח דרמטי כמו בסרט של אלמודובר